NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » WIELKA BRYTANIA: PORAŻKA WCZESNEJ EDUKACJI

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Wielka Brytania: porażka wczesnej edukacji

  
MareczekX5
14.03.2013 11:34:37
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Administrator 

Posty: 7596 #1244158
Od: 2012-7-24
Za: http://marucha.wordpress.com/2013/03/14/wielka-brytania-porazka-wczesnej-edukacji/

Prawie 20 proc. uczniów w Wielkiej Brytanii to dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To pięć razy więcej niż wynosi średnia w UE.

Dzieci te nie mogą podołać wymaganiom powszechnie obowiązującego programu edukacyjnego, mają znacznie większe trudności w uczeniu się niż rówieśnicy i potrzebują pomocy w postaci specjalnego programu, metod dostosowanych do ich potrzeb, możliwości i ograniczeń.

Obrazek
Takich też zapędzić do szkoły, niech się nie wałkonią w pieluchach!



Pomimo ekspertyz naukowców, wskazujących na negatywne skutki zbyt wczesnego posyłania dzieci do szkoły, minister edukacji Michael Gove uważa, że nie należy rezygnować z tego typu systemu. Wyjaśnia, że w Wielkiej Brytanii dysproporcje społeczno-gospodarcze są większe, niż w innych państwach i jedynym sposobem na ich przezwyciężenie jest właśnie wczesna edukacja.

W celu poprawienia jej jakości minister postuluje wprowadzenie jeszcze bardziej rygorystycznych rozwiązań. Gove uważa, że dzieci powinny jeszcze więcej czasu spędzać w szkołach, uczestniczyć w jeszcze większej liczbie konkursów, pisać więcej testów itp.

W większości krajów europejskich, dzieci zwykle zaczynają obowiązkową edukację w wieku sześciu lub siedmiu lat, a nie w wieku czterech [!!! - admin] czy pięciu lat, jak w Wielkiej Brytanii. Przeciwnicy wczesnej edukacji podają za przykład Finlandię, gdzie naukę zaczyna się w wieku siedmiu lat.

Istnieje wiele powodów, dla których dzieci nie powinny rozpoczynać nauki w zbyt wczesnym wieku. Wbrew przekonaniu wielu osób, wczesna edukacja wcale nie stymuluje dzieci mniej zdolnych do intensywniejszej pracy ani też nie przyczynia się ona do błyskotliwego rozwoju dzieci zdolnych. Mądre dzieciaki nie zawsze są zauważane i doceniane.

Fundacja Potential Plus UK, zajmująca się utalentowanymi dziećmi zauważyła, że takie dzieci często nie osiągają wysokich rezultatów i nie rozwijają talentów z różnych przyczyn. Nie potrafią one racjonalnie zarządzać czasem, są rozkojarzone, często gubią rzeczy. Nie mają one też wewnętrznej motywacji, aby osiągnąć sukces, często nie potrafią nawiązywać przyjacielskich relacji z rówieśnikami, bywają zastraszone, obawiają się konfrontacji i lekceważenia w klasie itp. Ogromnym problemem staje się zwykle perfekcjonizm. Ten typ osobowości właściwy dla dzieci utalentowanych sprawia, iż w obawie przed porażką, unikają one wykonywania pewnych prac uważanych za trudniejsze.

W rzeczywistości, utalentowane dzieci mogą być postrzegane jako dzieci niezdolne. Czasami wynika to z ich zmęczenia szkołą. Diagnozuje się u nich kłopoty ze snem, ponieważ ich mózgi nie odpoczywają. Stwierdza się nadpobudliwość, depresję, zaburzenia dwubiegunowe, obsesyjno-kompulsywne zaburzenie osobowości i zespół Aspergera.

Przeciwnicy wczesnej edukacji wykazują że, wczesna nauka jest szkodliwa dla dzieci mniej zdolnych, mniej stymulowanych w domach. Dzieci takie nagle znajdują się w środowisku, w którym są książki, zabawki, rówieśnicy i dorośli zainteresowani tym, co oni robią. Nagle mają one tak dużo doznań, że nie są w stanie usiedzieć w jednym miejscu i skupić się na jednej rzeczy. Nie znoszą rygoru narzucanego im przez nauczycieli, są zdekoncentrowane i nadpobudliwe.

Niepowodzenia w szkole biorą się także z innych powodów. System szkolnictwa jest zbyt ustandaryzowany. Wszystkich ocenia się według kryteriów, które nie odzwierciedlają możliwości dzieci.

Źródło: The Guardian, AS.
http://www.pch24.pl/

W głowie się nie mieści, jakie śmierdzigłowy zostają ministrami edukacji…
Admin
_________________
http://www.youtube.com/user/MareczekX5?feature=mhee



http://praca-za-prace.iq24.pl/default.asp

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » WIELKA BRYTANIA: PORAŻKA WCZESNEJ EDUKACJI

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny