NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SZKOŁA AKROBACJI LOTNICZEJ PIOTRA NIESTIEROWA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Szkoła akrobacji lotniczej Piotra Niestierowa

  
MareczekX5
16.09.2013 10:16:33
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Administrator 

Posty: 7596 #1600968
Od: 2012-7-24
Za: http://marucha.wordpress.com/2013/09/12/szkola-akrobacji-lotniczej-piotra-niestierowa/

Sto lat temu, 9 września 1913 roku rosyjski lotnik Piotr Niestierow po raz pierwszy pokazał na niebie „martwą pętle”. Wydarzenie to było na tyle niezwykłe, że pisały o nim nie tylko rosyjskie, lecz również zagraniczne gazety. Niestierow założył szkołę akrobacji lotniczej, dzięki której w walkach lotniczych podczas I i II wojny światowej pilotom udało się odnieść wiele sławnych zwycięstw.

Obrazek

W tamtych czasach piloci zgodnie z instrukcjami starali się unikać niebezpiecznych pochyleń i latali wyłącznie równo, tak zwanym „talerzykiem”. Niestierow wolał odważne eksperymenty i wielokrotnie naruszał w powietrzu przepisy. Jak twierdził legendarny pilot, sztuki lotu uczył się od ptaków. Jednak figury, które Niestierow wykonywał w powietrzu, wtedy wydawały się jedynie brawurą.

Jego doświadczenie przydało się później, w realnych walkach podczas wojen światowych. Rekordy i osiągnięcia pionierów lotnictwa mają dla nas duże znaczenie również obecnie – twierdzi redaktor portalu informacyjnego avia.ru, Roman Gusarow.

Piloci poddawali sami siebie i swoje samoloty próbom u granic możliwości. Przedzierali się w nieznane. Przed Niestierowem nikt nie wiedział, czy wykonanie takiej figury akrobacji lotniczej jest w zasadzie możliwe. Decydując się na to ogromne jak na tamte czasy ryzyko, udowodnił, że jest to możliwe. Ponadto Niestierow udowodnił, że wykonanie figur akrobacji lotniczej zależy nie tylko od sprzętu, lecz również od samego pilota.

Swoją „martwą pętlę” Niestierow wykonał drewnianym dwupłatowcem na niebie nad kijowskim lotniskiem. Tamtego dnia gazeta „Kijewlanin” napisała: „Pilot po wybiciu się na wysokość 1000 metrów wyłączył silnik i zaczął spadać. Na wysokości 600 metrów włączył silnik, wyrównał maszynę i zmusił ją do stromego wzniesienia się w górę. Samolot zatoczył koło w pionowej powierzchni… Pilot został odwrócony do góry nogami… Publiczność jęknęła…”.

Osiem dni później Niestierow opisał sposób wykonania pętli na prośbę korespondenta paryskiej gazety „Manit”. Niedługo osiągnięcie to powtórzył pilot testowy firmy Bleriot, Adolphe Pegoud. To właśnie on był uważany na Zachodzie za autora tej figury akrobacji lotniczej. Zresztą, sam Pegoud nie zgodził się ze zwolennikami jego pierwszeństwa, uściślając, że w rzeczywistości „nakreślił” wówczas w powietrzu rozciągniętą literę łacińską S. Nie była to jeszcze „martwa pętla” – mówi pilot testowy, Bohater Rosji Mahomed Tołbojew.

Jest takie pojęcie: skośna pętla sięgająca 45 stopni, 30 stopni… W rezultacie może przejść w zakręt w płaszczyźnie poziomej. Prostą pętlę pionową wykonał nasz rodak. Twórcą akrobacji lotniczej jest Niestierow. Jest to niezaprzeczalny fakt. Zupełnie inaczej zaczęły się rozwijać walki lotnicze. Toczyły się albo w poziomej płaszczyźnie, albo na zakrętach. I w żaden inny sposób. Ani do góry, ani do dołu. Odnosi zwycięstwo ten, który zbliży się szybciej do przeciwnika. Ten, który ma większą prędkość. Natomiast manewrów w powietrzu, umiejętności złapania przeciwnika podczas manewru – tego nauczył właśnie Niestierow.

Później Niestierow praktykował starty i lądowania w ciemnościach. Projektował przebudowę statecznika płatowca na kształt „jaskółczego ogona”. Chciał nawet podać się do dymisji i w całości poświęcić się konstruowaniu samolotów. Jednak zaczęła się I wojna światowa. Niestierow stanął na czele jednostki lotniczej, która zajmowała się wywiadem lotniczym na Froncie Południowo-Zachodnim. Jego zuchwałe naloty doprowadzały Austriaków do szaleństwa. Za głowę rosyjskiego sztabskapitana obiecano dużą nagrodę. Niestierow zginął w walce lotniczej, gdy staranował samolot przeciwnika.

Kawaler Orderu Legionu Honorowego Adolphe Pegoud również zginął w walce lotniczej podczas I wojny światowej. Strącił go niemiecki pilot, którego kiedyś nauczył sterowania samolotem. Jeszcze przed wybuchem wojny, w maju 1914 roku Pegoud złożył wizytę w Rosji. Podczas lotu pokazowego nad moskiewskim lotniskiem francuski „król nieba” pokazał wiele niezwykłych figur, w tym także słynną „martwą pętlę”. Wówczas Pegoud zaprzyjaźnił się z Niestierowem, wraz z nim występował w Moskiewskim Instytucie Politechnicznym, gdzie uznał pierwszeństwo rosyjskiego pilota.

http://polish.ruvr.ru/
_________________
http://www.youtube.com/user/MareczekX5?feature=mhee



http://praca-za-prace.iq24.pl/default.asp

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SZKOŁA AKROBACJI LOTNICZEJ PIOTRA NIESTIEROWA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny