Prawdziwe czy fa連zywe mi這sierdzie?
Za: http://marucha.wordpress.com/2013/02/11/prawdziwe-czy-falszywe-milosierdzie/

Unicestwienie cz這wieka eutanazj, nazywan aktem mi這sierdzia i humanitaryzmu jest z jednej strony morderstwem niewinnego i bezbronnego 篡cia przez dzia豉j鉍ych z ca章 premedytacj uzbrojonych i wiadomych ludzi, z drugiej strony wkraczaniem w plan Bo篡.



Chory cz這wiek i jego cierpienie zajmuj w refleksji nauczania Kocio豉 katolickiego szczeg鏊ne miejsce. Nasz Zbawiciel, Jezus z Nazaretu przyszed do u這mnych i odrzuconych tej ziemi. Ojciec wi皻y Jan Pawe II, kt鏎y stara si uczuli ludzki wiat na b鏊 fizyczny cz這wieka i odszuka jego sens w konfrontacji z wiecznie mi這siernym Bogiem, 13 maja 1992 r. w licie do kard. Fiorenzo Angeliniego, przewodnicz鉍ego Papieskiej Rady ds. Duszpasterstwa S逝瘺y Zdrowia, oznajmi swoj decyzj o ustanowieniu dnia 11 lutego ka盥ego roku Dniem Chorego. Od 1993 do 2005 r., Jan Pawe II wyg豉sza zawsze Or璠zie na Dzie Chorego. Ten dzie w Kociele jest liturgicznym wspomnieniem Najwi皻szej Maryi Panny z Lourdes.

Papieskie postanowienie, by z istoty choroby, staroci i kalectwa ludzkiego uczyni centrum rozwa瘸nia i modlitwy podczas oficjalnego dnia liturgicznego, sta這 si okazj do zwr鏂enia szczeg鏊niejszej uwagi katolik闚 na dowiadczenie wielu ludzi oraz do poczynienia refleksji, 瞠 cierpienie jest wpisane na sta貫 w ludzk egzystencj. Jan Pawe II, b璠鉍 ju cz這wiekiem wiekowym i ci篹ko chorym, zapami皻anym w ostatnich miesi鉍ach 篡cia z grymasem b鏊u na twarzy, udowodni chrzecija雟kim 篡ciem, 瞠 cz這wiek stary i schorowany pozostaje do ko鎍a darem od Boga i nikt pr鏂z samego Boga nie ma prawa pozbawi go 篡cia.

I mi璠zy innymi t walk ze s豉boci chorego organizmu, jak zauwa篡li biskupi polscy w licie do wiernych z 10 maja 2005 r., zdoby On sobie wielki pos逝ch tak瞠, a mo瞠 nawet szczeg鏊nie, u ludzi m這dych, rzekomo bardzo opornych na wszelkie autorytety w豉nie dlatego, 瞠 sam 篡 zgodnie z tym, do czego innych zach璚a.

Spadek niemieckich nazist闚

Deklaracja Kongregacji Nauki Wiary o eutanazji Iura et bona z 1980 r. skierowana zosta豉 do wszystkich ludzi wierz鉍ych i niewierz鉍ych kt鏎zy pragn瘭iby s逝篡 篡ciu i nie daj si zwodzi ideologiom g這sz鉍ym s這dk mier w rzekomej trosce o godny koniec cz這wieka, skracaj鉍ym 篡cie pod p豉szczykiem fa連zywie pojmowanego mi這sierdzia. Te ideologie mierci realizowane obecnie legalnie w Australii, Holandii, Szwajcarii czy Belgii przypominaj swoj argumentacj i logik zbrodnicze czyny niemieckich nazist闚 w akcji T4.

Na pocz靖ku lat czterdziestych XX wieku wymordowano w III Rzeszy kilkadziesi靖 tysi璚y os鏏 niepe軟osprawnych umys這wo i fizycznie (nie spos鏏 poda dok豉dnej ich liczby, szacuje si, 瞠 zab鎩stwa dotkn窸y od 70 do 100 tysi璚y ludzi). Warto doda, 瞠 wraz z Piusem XI, kt鏎y w encyklice Mit brennender Sorge (O po這瞠niu Kocio豉 Katolickiego w Rzeszy Niemieckiej) jednoznacznie pot瘼i antychrzecija雟k ideologi z豉, narodowy socjalizm, stawiaj鉍y w miejsce Boga kult cz這wieka i skrytykowa oddawanie si starogerma雟kim, przedchrzecija雟kim wierzeniom, wr鏚 biskup闚 niemieckich przeciw Adolfowi Hitlerowi najodwa積iej wyst瘼owa kard. Klemens August von Galen, zwany Lwem z Mnster. Kard. von Galen, beatyfikowany przez Jana Paw豉 II w padzierniku 2005 r., w swoich kazaniach ukazywa wiernym cynizm i bandytyzm oprawc闚 hitlerowskich.

miertelne 積iwo

Eutanazja, jako czynno lub jej zaniechanie, co w zamierzeniu dzia豉j鉍ego wywo逝je mier w celu wyeliminowania cierpienia, usprawiedliwiana jest wol, zgod lub wr璚z prob pacjenta, by unicestwi jego 篡cie. W tej kwestii stanowisko Kocio豉 katolickiego jest niewzruszone od lat, cho zdaje si przegrywa z nowymi zasadami wprowadzanymi przez kraje Europy Zachodniej. Eutanazj rz鉅y Holandii, Belgii i Szwajcarii ju zalegalizowa造. Formalnie chory musi wyrazi zgod na podanie miertelnej trucizny, ale zdarzaj si tak瞠 przypadki zabijania os鏏, kt鏎e s nieprzytomne. Szczeg鏊nie wielkie 積iwo eutanazja zbiera w zak豉dach psychiatrycznych, co spowodowa這 reakcj ONZ, a nawet Komisji Europejskiej wobec holenderskiego ustawodawstwa, gdy a 40 procent zgon闚 wskutek tej metody zabijania cz這wieka odnotowano w zak豉dach dla os鏏 chorych psychicznie. W 2005 r. dopuszczalno tej formy zab鎩stwa rozszerzono na niemowl皻a i dzieci do lat 10.

W Niemczech z kolei trwa dyskusja nad zakazem dzia豉lnoci organizacji proeutanazyjnych, a szczeg鏊nie pr鏏uje si zablokowa od lat wejcie na rynek niemiecki szwajcarskiej firmy o cynicznej nazwie Dignitas, zabijaj鉍ej pacjent闚 na ich 篡czenie. Kieruj鉍y t organizacj Ludwig Minelli g這si, 瞠 eutanazja jest podstawowym prawem cz這wieka i pr鏏uje od lat otworzy fili w Hanowerze. Ciekawe, 瞠 w Szwajcarii, aby podda si takiemu eliminuj鉍emu zabiegowi, nie trzeba by chorym, wystarczy wy章cznie ch耩 samob鎩stwa. Cudotw鏎czy zabieg otrucia pentobarbitalem sodu kosztuje od 700 do 5 000 euro, a z us逝g Dignitas korzysta rocznie oko這 tysi鉍a os鏏 z ca貫j Europy. W marcu 2008 r. Minelli udoskonali zabieg stosuj鉍 przy mordowaniu swoich pacjent闚 hel znajduj鉍y si w plastikowej torebce zak豉danej na g這w przez ofiary eutanazji. Lekarz swoje spektakle mierci zazwyczaj filmowa.

Hitlerowskie metody znane z przesz這ci zn闚 od篡waj w Europie. Zadziwiaj鉍e, 瞠 dzia豉lno tego typu zdehumanizowanych stowarzysze jest w og鏊e mo磧iwa; co z etyk lekarsk, opiek i walk za wszelk cen o 篡cie, co na to organizacje na rzecz praw cz這wieka? Kultura mierci zaczyna opanowywa Europ, wypiera, omiesza, wykpiwa i stara si zwalczy za porednictwem r騜nych grup interesu tych, kt鏎zy za瘸rcie walcz o prawo cz這wieka do 篡cia, tych prawdziwych humanist闚, mocarzy walcz鉍ych o godno, prawdziw dignitas cz這wieka, jak Jan Pawe II, Benedykt XVI, czy inne autorytety moralne. Mo磧iwe, 瞠 mi璠zy innymi ten bezlitosny proceder w krajach mieni鉍ych si cywilizowanymi i post瘼owymi, mia na myli Benedykt XVI w swej encyklice Spe salvi, kiedy stwierdza: Spo貫cze雟two, kt鏎e nie jest w stanie zaakceptowa cierpi鉍ych ani im pom鏂 i moc wsp馧czucia wsp馧uczestniczy w cierpieniu, r闚nie duchowo, jest spo貫cze雟twem okrutnym i nieludzkim.

Wbrew Bo瞠mu prawu

W cytowanym powy瞠j dokumencie kongregacji Iura et bona czytamy, 瞠 nie mo積a zezwoli nikomu na zadanie mierci istocie ludzkiej, niezale積ie od tego, czy jest to embrion, p堯d, dziecko, osoba doros豉, starsza, nieuleczalnie chora, czy znajduj鉍a si w agonii. I dalej: Ponadto nikomu nie wolno prosi o tak miercionon czynno, ani dla siebie, ani dla kogo innego, powierzonego jego odpowiedzialnoci Chodzi w tym przypadku o naruszenie prawa Bo瞠go, o zniewa瞠nie godnoci osoby ludzkiej, przest瘼stwo przeciw 篡ciu, zbrodni przeciw ludzkoci.

Eutanazja, z greckiego oznaczaj鉍 dobr mier, w istocie deprecjonuje znaczenie cierpienia, kt鏎e wpisane jest r闚nie w sens i logik ludzkiej egzystencji, stanowi cz jej godnoci, o czym naucza Jezus a do mierci, i to mierci krzy穎wej (Flp 2,8), niezwykle brutalnej i pe軟ej cierpienia.

Tomasz M. Korczy雟ki
http://www.pch24.pl


  PRZEJD NA FORUM