Grupa: Administrator
Posty: 7596 #1168966 Od: 2012-7-24
| Za: http://marucha.wordpress.com/2013/02/03/metro-na-pradze-budowane-bez-zabezpieczen-mieszkancy-targowej-protestuja-przeciwko-dalszym-pracom/
“Metro budują. Targową rujnują!”, “Ratujmy Targową” – takie transparenty towarzyszyły mieszkańcom Pragi Północ w proteście przeciw niewystarczającemu zabezpieczeniu kamienic przed skutkami budowy drugiej linii metra w Warszawie. Kilkudziesięciu prażan pikietowało dziś przy pl. Wileńskim, alarmując że w wyniku zaniedbań konsorcjum ściany w ich kamienicach pękają.
Jak powiedział mieszkaniec tej ulicy Targowej Jakub Gawlikowski, pikietujący domagają się zaprzestania budowy metra w rejonie pl. Wileńskiego, dopóki wykonawca (konsorcjum AGP Metro Polska – PAP) nie zabezpieczy w dostateczny sposób budynków. Podkreślił, że szczeliny w mieszkaniach przy ul. Targowej podczas ostatnich kilku miesięcy znacznie się powiększyły.
Mieszkańcy obawiają się o swoje życie - zaznaczył.
Niektórzy mieszkańcy mówili, że pęknięcia w mieszkaniach pojawiły się dopiero po rozpoczęciu prac związanych z budową metra.
Nie wykupiłabym mieszkania, gdyby budynek był pękający - powiedziała właścicielka mieszkania przy ul. Targowej Ewa Godun.
Zaznaczyła, że w związku z pęknięciami w mieszkaniach, z inicjatywy mieszkańców złożono do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Praga Północ zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez konsorcjum AGP Metro Polska. [Jak sama nazwa, AGP Metro Polska wskazuje, nie jest to firma polska, lecz dominuje w niej kapitał włoski i turecki. Vide http://budowametra.pl/kategorie/wykonawca - admin]
Rzecznik konsorcjum AGP Metro Polska Mateusz Witczyński zaznaczył we wtorek, że na trasie budowy drugiej linii metra na Pradze znajduje się 180 budynków, które były monitorowane jeszcze przed rozpoczęciem budowy i będą monitorowane w jej trakcie, a także rok po zakończeniu budowy.
Podkreślał wówczas, ze za każdym razem, gdy mieszkańcy zgłaszają uszkodzenia, zalecana jest ekspertyza, czy powstały one w związku z budową metra i jeśli uszkodzenia powstały z winy wykonawcy, naprawę szkód pokrywa AGP Metro Polska.
Według AGP Metro Polska najtrudniejszy odcinek ze względu na stan budynków znajduje się między ul. Targową a ul. Zamoyskiego. Witczyński podkreślił, że fundamenty niektórych budynków zostały już wzmocnione za pomocą tzw. przewiertów sterowanych. Poza tym na budynkach umieszczono czujniki, które dokonują pomiarów.
Zapowiedział, że pierwsza z tarcz, które wydrążą tunel drugiej linii metra z pl. Wileńskiego na Powiśle zacznie pracę w lutym.
Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka drugiej linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.
PAP/mall http://wpolityce.pl/ _________________ http://www.youtube.com/user/MareczekX5?feature=mhee
http://praca-za-prace.iq24.pl/default.asp |